Pazartesi

Geyikler Ne Yer, Ne Yemez...

Hollanda'da sanirim en sevdigim konunun basinda atik yonetimleri geliyor. Ben ki yillardir Istanbul'da camlarimi ayirmis, kagitlarimi ayirmis, hatta kagitlari ayirmakla kalmamis defalarca kullanilabilir hale gelsin diye ilk is yerimde kirli kagitlari cevirip yaziciya yeniden defalarca yuklemis bir ekolojik dongu insaniyim. Ha isyerinde onemli bir cikti alanlar benden nefret etti mi? evet ama olsun ekoloji adina her turlu kotulugu yaparim!
Istanbul'da ekolojik debelenmelerimin sonucu sitemizde bulunan ama genelde kimsenin toplamadigi cam coplerine defalarca sise atmamla son buluyordu. Ya da kagit copu diye koyduklari ama herhangi bir kartonun sigmasi mumkun olmayan minicik coplerin yolunu asindirmakla yetiniyordum.
Neyse, sonra ne mi oldu, Hollanda'da bu konuda cennetime kavustum! Amsterdam'da daha genis bir ekoloji mezhebi varken su anda tasindigimiz yeni mekanimizda cop yonetimi inanilmaz onemli bir konu oldu!
Bahcemizde uc adet konteynir bulunuyor. Gri genel copler, mavi kagit ve yesil de organik atiklar ve bahce copleri icin. Bitmedi, bir de plastik ayristirma isi var. Plastikleri de toplamayabasliyorlarmis bu hafta. Yetmiyor daha da isterim derseniz evdeki alet edavati (mesela tasinirken kirilan utunuzu) atmak icin de ozel istasyonlar var...


Gad isimli bir sirketin koydugu cop yasalarinin en zor olani ise genel coplerimizi ayda iki kere almalari!!!
yani bizim gibi, aa karsi komsu copunu cikarmis biz de cikaralim diye aksamin sekizinde copunuzu cikarinca, yandi gulum keten helva...o sizinle iki haftadir yasayan coplerinizi iki hafta daha yaninizda barindirmaniz gerekiyor!!!
Neyse ki havalar soguk diyorum, gecen sene de iki ay evde olmadigimiz icin ve cop gunu gectigi icin seyahate cikarken arka balkonumuzu cop olarak kullanmistik :)
Kiyafet vs geri donusturmek icin konteynirlar zaten var, burada yeni kesfim de kitap geri donusturme konteyniri :) ohh evdeki American Idioms sozlugunden kurtulmak icin daha guzel bir yer bulunamazdi. Ya da fasa fiso dolu business wisdom kitaplari. Global management in future, how to be a great leader, effective time management....ohh kurtuluyorummm!
Simdi en guzel konu ise, cop de olsa benim bazi seyleri atarken icimin gitmesi. Mesela caaanimnohutlu bulgur pilavini elimin ayari kacinca fazla yapmisim, e cope mi gidecek? Artik sevgili kocamin midesini cop olarak kullanmayi biraktim (e azcik daha koyayim, yok sen az yedin, e kalacak mi bu simdi....), simdi yeni favorim geyikler!
Istanbul'da kedi kopek, Amsterdam'da marti, kugu, su tavugu derken simdi yeni ekolojik dostlarim geyikler ve pacali tavuk.
Cok yakinimizda bir geyik parki var, karnabaharin kabuklari, bulgur pilavi, artan tavuklu bezelyeli yemek derken baya baya gastronomik secimlerini ogrenmeye basladim. Inanilmaz bir sekilde sanki kopek besler gibi ben veriyorum, onlar elime elime bakiyorlar. Arkami donup giderken daha doymadik dercesine acayip sesler cikariyorlar...
Simdi bu hayvanlar neler yedi, patates, havuc vs sebze kabuklari...Portakal kabugu yemiyorlarmis, pucha! Muz kabugunu da yemediler, solmus laleleri de birkaci isirdi birakti, demek ki laleler ve portakal kabuklari organik cope...
Ohhh mutluyum, ekolojigim, donguselim, geyigim...!
Ha geyik demisken Albert Heijn'da geyik eti ve hattadevekusu eti satiliyor! Aman benden uzak olsunlar, henuz gastronomik anlamda oraya gelemedim!


2 yorum:

  1. hmm çok bilgilendirici bir yazı..
    biyolojik markette de ben deve sütü gördüm.

    YanıtlaSil
  2. Deve sutu? uff icen var mi acaba:)

    YanıtlaSil