Çarşamba

Elma vaarr, elma vaaar...

Hollanda'da markete girdiginizde farkli elmalar gorebilirsiniz.
Risk almayi sevmeyen, yesil Granny Smith'ci biriyseniz en kirmizi elma tavsiyem sizi acmayabilir.
Ben granny smith'i sevmeme ragmen farkli elmalari denemeyi severim. Hatta guzel, sert bir kirmizi elma benim icin onceliklidir.
Albert Heijn'da deneye deneye sevdigim iki elmayi buldum.
Biri BRAEBURN.
Digeri de JONAGOLD.
Ikisi de asiri sekerli olmayan, sert, kirmizi, hafif mayhoslugu olan elmalar.
Braeburn daha mayhos, Jonagold ise daha karakterli bence ( kocama sorarsaniz Jonagold icini baymis, hani duttan yapilmis cevizli sucuk ya da o pesinden cok dolandigi sutlu nuriyesi baymiyor da bu nasil bayiyor anlamadim...).

Diger elma cesitlerinden ELSTAR bana gore coook sekerli, FUJI de seker sinirimi asiyor...
Braeburn icin buldugum tanim soyle: Sulu, gevrek, mayhoşumsu tatlı, krem meyve etli, sert ve iri bir elma türüdür.
Jonagold icin ise: Sulu, tatlımsı mayhoş krem meyve etli, gevrek ve iri büyüklükte bir elma türüdür.

Ne diyeyim, elma sevenlere afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder