Cuma

Ev Yapimi Burger, Gel Keyfim Geelll

Bu bir dünlük yazisidir. Dünüm keyifliydi...Neden mi?
Dünüm 17 dereceydi, dünüm güneşliydi, dünüm doğanın içindeydi, dünüm lezzetliydi...

Dünümüzü odamiza erkenden vuran güneş ışınları başlattı. Doğa bizi çağırıyor dedik, ormana doğru erken bir sabah yürüyüşüne çıktık. Bunu hergün yapalım dedim, o kadar emin olma burası Hollanda hava ne olur belli olmaz dedi (Bugun kapalı ve yağışlı:). Dönüp en kalsiyumlusundan kahvaltimizi yaptık, eş işe uğurlandı, bana da yeni aldığım mor sümbüllerimin durduğu masamda hafif güneşle internetleşmek kaldı.

Öğlen somona eşlik eden avokado salatamı mideme indirdikten sonra içine koyduğum sarımsağın da uyutucu gücü sayesinde kendimi salonda kedi gibi güneşte uyurken buldum. Uyumadan önce, ben bu avokadoyu ağaç yapacağım diyerekten avokado üretimine başladım. Aynen fotoğraftaki gibi kürdanlı adam modunda şu anda...


O'nun telefonu ile uyandım, sesimden anladı tabii "uyuyor muydun?" dedi, "yoo uzanmıştım" dedim ama yemedi :)
Sonra çıktım, dışarıda havanın evden de sıcak olduğunu görüp çiçek böcek modunda yürümeye başladım. İki miniminnacık çorap aldım alışveriş dakikalarımın sonunda. O'nunla buluşup yakınımızdaki yüzme havuzunu keşfettik, ardından geleneksel arabalı ve self scannerlı Albert Heijn'ımızı yaptık. Akşama yemek yapmadım dedim, önce dışarıda yiyelim dedik, sonra hadi evde kendimize burger yapalim dedim. Eski burger krali olan kocamın gozu parladi, hemen scharrel (açık hava hayvanı :) magere burger etlerimizi kaptık. Hersey tam olmalı dedik, burger ekmeklerimizi, marulumuzu, ketçapımızı, kolamızı, domateslerimizi (tasty tom torstomaten) kaptık, geldik. Yemeğe girişmeden önce hava kararmadan son bir yürüyüş yaptık.

Önce halka halka soğanları yağda çook hafif öldürdüm. Sonra koftelerimizi biraz tombiklikten kurtarıp tavaya attım. Ekmeklerimizi tost makinesine yolladim. Domateslerimizi ısıttım.

Ekmeklerin icine ketcap ve hardal sürdümmm, üstüne halka soganla halka domatesi yerleştirdimm sonra marul katıldı aralarına ve beklenen kofte de gelince ta ta taaa hamburgerimiz hazirdi. Kendime portakal suyu da sıktım. Öğlen avokado kontejyanım dolduğu için avokado koyamadım artık...

Bunları afiyetleee mideye indirdikten sonra Lost saatimiz geldi, yukarıda projeksiyon odamıza çıktık. Göbeğimle ben koltuğun yarısına yayıldık. Az sonra çekirdek, elma, portakal derken bütün geceyi tıkınarak geçirip, kısa bir kitap okuma seansının (Kazancakis-Kaptan Mihalis) ardından uykuya daldık.

Dün keyifliyfi, dün çok sıcaktı, dün çok lezzetliydi...
(58 kiloya teşrif etmiş ayıcık M.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder