Çarşamba

Koca Gobekli Amsterdam


Gobeginiz hizla buyuyorsa, artik hamile kiyafetleri almanin vakti gelmistir. Simdi benim gibi panige kapilip "Aman tanrim, Kalver'de de oyle guzel bir hamile butigi falan da yok, kaldik mi zevksiz Dutch modasinin ellerine" diye dovunmeye baslamadan once konudan komsudan iyice ogrenin ki simdi oldukca fit gibi duran gobeciginizin ileriki gunlerdeki haline gecmeden elinizin altinda bir iki guzel bol bisileriniz olsun.
Ne gerek var, son 3-4 yildir hersey hamile kiyafeti gibi zaten diyorsaniz, gobek ve alti bolgesi icin yaniliyorsunuz. Tamam ustleri bir sekil aldiniz normal magazadan, ama o catirdaya catirdaya catlayan gobeginizi neye sokmayi dusunuyorsunuz?
Ben de ilk aylar, yillardir ustumden zaten cikarmadigim taytlarim, skinny jeanlerim derken idare ettim ama ne zaman ki 3.aya yaklastim, tehlike canlari calmaya basladi. Once spor montumun beni darlandirdigini farkettim, sonra kadim dostum skinny jeanimin...
Bir Istanbul ziyaretinde hemencecik penye pantalonumu aldim, evde giymek icin. Bella Mom bu konuda super. Turkiye'de uretilmis olmasi beni ayriyaten cezbetti, cunku cin mali seylerden nefret eder oldum! Neyse henuz sismedim fazla diyip baska da bisi almadan Amsterdam'a donunce (-5 derecelerdeydi o gunler sevgili sehir), acilen kot almam gerektigini farkettim. Kendimi arkadas onerisi ile hemen H&M'in gebe kadinlar bolumune atip en bol skinny jeanimi aldim (42 beden!!!). Sunu hemen belirteyim oyle ahim sahim modeller yok H&M'de (oldum olasi normalde de pek bisey bulamamisimdir bu markadan). Neyse kotu hallettik derken bir gun alt komsumdan cok daha iyi seceneklerin oldugu magazalar oldugunu ogrendim. Kot demisken, onerilen kemer bolumu olmayanlardan almanizmis, cunku ileriki aylarda sıkabiliyormuş.

NOPPIES: Aldigim tshirtun icinde designed in Netherlands, manufactured in Turkey diyor, e daha iyi ne olabilir ki! Ozellikle kot ve kumas pantalonlar acisindan tam bir cennet. Calisan hamileler icin de bence cesitler bol. Ben etrafi hamile kiyafetleri ile doldurmayi sevmedigim icin cok da birsey almadan ciktim bu magazadan.


Amsterdam'daki lokasyonlarindan cikip hemen koseyi donerseniz, GEBOORTEWINKEL'e geliyorsunuz. Ben ziyaret ettigimde 70%'e varan indirim vardi bazi urunlerde. Hemen hic de hamile pantalonuna benzemeyen yazlik bir pantalon kaptim, degil hamilelik sonrasinda da bir yil icine giremem ben bunun...Ayrica bebek kiyafetleri, kangrular, bebek arabalari...vs vs cesit cesit urun mevcut. Kiyafet olarak kuzeyli tasarim markalari raflarda yerlerini almisti. Zaten bu gebelik modasi isinin en meraklisi kesinlikle Isvec gibi kuzeyli ulkeler (bknz Isvec seyahatimde hayatimda gormedigim kadar cok hamileyi bir arada gormustum!, sanki birileri "Ureyin!" emri vermis gibiydi)! Inceleyebileceginiz bazi markalar Mamalicious, Oueen Mum, Fragile...vb.

Internetten arastirayim once derseniz bu siteleri oneririm, kiyafet disinda diger ihtiyaclar da temin edilebilir...Ha unutmadan, hamile kiyafetlerine POSITIEKLEDING deniyor...

http://www.kidsfactory.nl/ Gebelik, bebelik heeersey var...

http://www.medela.nl/BENELUX/index.php suttur pompadir bakila sagila...






http://www.bugaboo.com bebek arabalari pek sevilen bir markaymis kendisi...


Ben gene de kargo pantalonumu da Turkiye'den Bella Mom'dan alip pek de iyi etmisim...Cok rahat ve cin mali degil :)))

Yazin karni burnunda olacaklarin isi kolay, en ciceklisinden boceklisinden yazlik boosbol elbiseler(hani o magazalara girince "aman gene hamile kiyafetleri moda" dedigimiz elbiseler) kesin hayat kurtacak :)

Hollanda'da hamile olmak ve dogum takibine ise baska bir yazida deginmeli. Gerci bu konuyu benden cok daha iyi bilenler vardir: Yasasin ebelik sistemi ve evde dogum! Haa karin catlaklari icin Weleda'nin (Etos ve bazi kozmetiksel marketlerde bulabilirsiniz) catlak onleme yagi, yani zwangerschapsolie gayet guzel (aman tanrim Dutch mi ogreniyorum ne? hayiiiirrr aslaaa!!)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder