Cuma

Hollanda Bisiklet Rotalari



Devamlı yeme içme ile bir yere varılamayacağı, gitgide ileri giden gobekten de anlaşılacağı uzere mümkün değil(bu arada tamamen Türkçe karakterle yazayım diyorum gene beceremiyorum affedin).
O yüzden biraz daha faydalı öneri yazmaya karar verdim bugun. Benim bu ulkedeki en cok zevk aldığım aktivite olan bisiklete binmek uzerine :) Cocuklugumdan beri pek bir severim bisiklete binmeyi. Ilk gercek bisikletimin orta boy bir bmx olmasını isterken, babamın 'nasıl olsa boy atacaksın buyuk olsun' mantığı ile bana buyuk boy italyan yarış bisikleti (allegro muydu?) almasına cok bozulmus, 1 hafta inadımdan binmemis ve sonra gizli gizli binmeye baslamıştım. Ilk binişim boyum yetmedigi icin inmeyi becerememem ve dizlerimin ustune atlamamla son bulmustu. Ama gurur var ya o dizler kanarken karşıdan gelen teyzelere de karizmamı bozmamak icin aglamamıştım :) Ama iyi ki buyuk almış babam bisikleti, gercekten kısa sure sonra boy attım :)
Hollanda'ya donersek, bisikletiniz olmasına gerek yok bu rotaları yapmanız icin, hatta olmasa daha iyi Amsterdam dışı icin cunku kiralamak cok daha kolay. Eğer ki inat ederseniz kendi bisikletim diye, o zaman unutmayın hem bisiklet icin hem kendiniz icin bilet almanız lazım trende(ya da arabanizin arkasina ufak bir servet degerinde bisiklet tasiyici taktirip,yasamini o sekilde surdurebilirsiniz) .
Amsterdam'da bisiklete binmek guzel ama ben daha çok sehir dışında keyif amaçlı kullanmayı seviyorum. Trene atlayıp gittiginiz yerden kiralamak çok daha zevkli. Amsterdam içinde tramway mı geliyor?, arkamda bisiklet mi var? (zil kullanmadıkları icin), motosiklet niye bisiklet seridinden geliyor? gibi soruları bisiklete binerken yanıtlamak zor geliyor açıkcası. Teorik olarak da tum ulkeyi bisiklet ustunde gezebilirsiniz, o kadar duz yani!!!
Rotalara gelirsek,

1. Ben yesillik de göreyim, duz ayak olsun zorlanmayayım, orman da olsun, sehir de olsun, ha bir de Hollanda sosyetesi, sanatcıları nerelerde yaşar onu da goreyim, yorulunca guzel bir yerde kahvemi de iceyim, derseniz
Rota Naarden-Bussum-Laren-Blaricum-Huizen rotası- 20 km civarı
Bisikleti Naarden-Bussum istasyonundan kiralayip (gunluk sanırım 7-8 euro civarıydı, 50 euro depozit olmalı) rotaya baslayabilirsiniz. Temponuza gore tum gun de surebilir, 5 saatte de bitebilir. Amsterdam'dan direk trene binerseniz 25 dk sürüyor yol. Laren rotanın ortalarına geldiği icin kahve icmek veya birşeyler atıştırmak için alternatif olabilir. Bussum'un alt tarafında kalan HEIDE denen bolgelerde binmek de cok zevkli. NOT: Pazar gunu ogrendim ki artik Naarden-Bussum istasyonundaki bisikletci pazar gunleri kapaliymis. Hilversum'dan kiralayin :) Ayrica en garantili keyif icin Laren civarinda oglen molanizi verin. En kokos, en yesil, en mustakil yer orasi.


2. Beni sosyete ile uğraştırma, düz yolu da sevmem, zorluk olsun, bu dümdüz ulkede iki tepe bul inip çıkayım, deniz havası alayım hatta park edip sahilde yuruyeyim, kum olsun çam ağacı da olsun, hatta dere vs yanında gezeyim iki de kuğu goreyim derseniz,
Rota Alkmaar-Bergen-Bergen aan Zee-Egmond aan Zee-Heiloo rotası
DUINEN dedikleri, ingilizcede DUNE olarak gecen kum tepeleri bu rotanın deniz kıyısı tarafında bolca var. Bisiklet kiralamak icin biz sehir içinden bir yer bulmuştuk ama istasyonda da vardı sanırım. Bu rota icin (ki bence her zaman icin) vitesli bisiklet kiralayın. Bu arada tabii ki elinizde bir harita olmasında fayda var. Bisikletcilerde yakın cevreyi gosteren bedava haritalar var. Onun dışında VVV ofislerinde farklı haritalar satılıyor. Cok büyük harita almamakta fayda var. Neredeyse her şehrin turizm burosu yani vvv'si var, netten bulabilirsiniz.
Bu rota secimlerinize gore 35km civarı olabilir daha da uzatabilirsiniz. Not: Birkaç turdan sonra gunde 50 km çok kolay yapılabiliyor. Kıyıdaki yerlerde birseyler atıştırabilir, sahilde yuruyebilirsiniz. Kum tepelerinie iniş çıkış efor gerektiriyor soylemedi demeyin. Ben uflayıp puflarken yanımda bacagı olmayan bir adamın kolları ile cevirdigi bisikleti ile ruzgar gibi gittiğini gorunce kendime gelmiştim.
devamını da daha sonra yazayım... Gouda, Castricum, Hilversum, Amsterdam cevresi de gelecek yazılarda :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder