Çarşamba

Amsterdam'da Amsterdamli gibi yasanir

mi? Hayir efendim yasanmaz! Ozumuze aykiri bir kere, nedenlerine gelince...

1. BISIKLET SEZONU : Ozellikle kisin her yer buz tutmusken bisiklete binilmez efendim! binenleri her sabah izledim, karsidaki kopruyu dusmeden gecebilmek isteyen iniyor eline aliyor, binbir adimla geciyor kopruden. Ha "Gecicem ben inmeden!" diyene ne oluyor, dusuyor bir guzel! Bir, tembel tavuskusu olarak zaten o sogukta bisiklete binmem, benim sezonum bellidir- Kasim-Mart arasi kapaliyiz kardesim! Iki, hata yapip bindiysem bile her bir koprude in bin in bin dolmus gibi bozar beni! Duserim de duserim...

2. VEDALASMA : Doooii Dooii diye diye iki blok vedalasmanin anlami yok, adam gibi vedani yap, op, cek git, biniceksen atla bisikletine...Bunlar basliyorlar once bi opusme faslidir gidiyor, 3 kere opusmek nedir bir kere? hayir 3 kere opusuceksen diger yanagin hatiri kalir onun neyi eksik? Opusme bitiyor, basliyor bisiklet basinda muhabbet, o 50 kilo bisiklet demiri-kilidi cozulecek ya once...neyse onu da atlattik hadi dagilirlar simdi derken basliyorlar duuii doooiii gibi sesler cikararak bisikleti surmeye! iki blok gidiyor en azindan sonra susuyorlar! bye de bye bye de git iste yoluna! sanirsin en derin arkadaslik iliskileri bunlarda, bir turlu ayrilamiyorlar!

3. BISIKLET USTUNDE : Bisiklete binerken on isi bir arada yapiyorlar. Biz ki uyanik geciniriz trafik olsun baska isler olsun, multi process insanizdir Turkler olarak ama yok bunu yapamiycam! Ayni anda pedal cevirip, ondeki cocugun agirligi tasinip bir de mesaj yazilir mi cep telefonundan? Yandaki bisiklete laf yetistirmeyi eklemiyorum bile...Ha tabii bisiklet en en oncelikli arac, her turlu onune gelene carpma haklari var- ben de gelisimizin ikinci ayinda bir bisiklet kazasina kurban gittim bu arada! hep arabadan korkardim ama bana bisiklet carpti! o ne guclu carpistir ki sirtim iki hafta mor gezdim! Bisiklet konusuna noktayi koyarken bunlarin bisikletlerinin cogunda el freni ve zil olmadigini hatirlatir, guvenli gunler dilerim :)) Arkanizdan "ciling ciling" diye bir ses duyarsaniz, aman donup de ne ki bu demeyin, yana cekilin, saglam kalin!

4. SAGLIK SISTEMI : Aslinda tum Hollanda'ya has birsey bu yazacagim ama onlar gibi yasamamak icin sanirim eeen buyuk sebep budur! Hasta olma! elinden geliyorsa yolun doktora dusmesin! elinden gelmiyorsa basina gelecekler soyle ozetlenebilir...Diyelim ki kas spazmi olduunn (Tanidik mi tatlim?), simdii ilk is evden de cikamadigina gore oylece yatip aci cekmek-eger ki Turkiye'den getirdigin Majeziktir Muscorildir bunlar yoksa...Ilk kalktigin gun doktora gidersin ( oyle herhangi bir doktor degil, kayit oldugun aile doktoruna), doktor tabii ki uzmanlik alani olmadigi icin sana anca agri kesici kas gevsetici yazar ve fizik tedaviye yollar...Fizik tedavide genellikle sira vardir, sana sira gelmesi muhtemelen 1 hafta alabilir, sen o sirada kendi kendine baslarsin zaten daha da gerilmis kaslarini acmaya. Neyse doktor yazar sana biseyler, e simdi eczaneye gidiceksin ama hangisine? Kayitli olduguna!!! Kayitli eczanene gidersin ilaci alirsin, a bi bakarsin ilac anksiyete ilaci!!?! Doktoru ararsin bu ilactan baska yok mu diye, o da sana eczaneye sor gibi sacma bisey soyler, eczaci doktora sor der, sen o sirada bi saatini harcarsin telefonda...Simdi hastaneye sevk edilmen gereken kisim olursa ne olur, olur musun, kalir misin onu anlatmayayim...ama hadi biraz ipucu vereyim...beyinde bir tumorden suphelenilen vakada, iki ay sonraya randevu verdiler tanidiklarimiza! demek ki napilmaliymis, Hollanda'da saglik sistemine girmektense, acil durumlar harici ucak bileti alinir, bir guzel Turk hekimlerine bunye teslim edilir!!!

devam edecektir...

3 yorum:

  1. Hahahaha gozlemler muthis!
    Bisiklet ustunde cocugunu tasir ve telefonla gorusurken tek eliyle semsiye tutanini da gordum yemin ederim!!

    YanıtlaSil
  2. Evveet, cok haklisin nasil unutmusuz semsiye konusunu! Bir de giderken yan bisikletle muhabbet mevzusu var, onu hic acmiyorum!

    YanıtlaSil
  3. Bir de kovboylarin yedekte at tasimasi misali, bisikleti kullanirken bir eliyle de yandaki surucusuz bisikleti cekenler var :-) spsml

    YanıtlaSil