Cuma

Kuğuların Dönüşü


Amsterdam'a tasindigimizda ilk gozume carpan kanallarda salina salina dolanan kugular olmustu. Belki de bu sehri sevebilmemi ilk saglayan onlardi.


Her ne kadar aciktiklarinda o cikardiklari korkunc sesle ve popolarini sallamalari ile karizmalarini fena halde cizebilen hayvanlar olsa da bence cok buyulu bir halleri var. Genelde tek esli yasayan kugular (85%), sadakatlari ile, yanyana geldiklerinde cizdikleri ask tablolariyla da beni mest etmislerdir her zaman.


Fakat Amsterdam'da bol kugu manzarali bir yasam beklentim gecen kisin gelisi ile sona ermisti. Aniden ortadan kaybolan kugularin baharda donecegini dusunup yanilmistim. Cunku sagolsunlar baharda falan da donmediler kanallara. Yaz dedim, yazin da umdugumu bulamadim derken bir iki haftadir her yer kugu kayniyor. Gene salina salina, gene esleriyle, gene bembeyaz, gene masum masum dolaniyorlar suyun uzerinde.


Bizim tasinmamiza kalmis surada iki hafta ve kugular geri dondu! Neyse gecmise bakacagima su anda karinlari doymus iki kugunun kendilerini temizleme seanslarini keyifle izliyorum...Yanlarinda da bulduklari kartonun ustune cikmis minik su tavuklari...Bir de esini kaybetmis tek basina dolanan yari kahve kugu. Onun hikayesi nedir bilmiyorum ama onu gorunce huzunleniyorum. Ne yapacagini bilmeden bir o yana bir bu yana atiyor kendini. Umarim esini bulur!

4 yorum:

  1. Ankara'da dogmus buyumus ve cocuklugunun neredeyse tamami Kucukesat'ta gecmis, eh dogal olarak da Kugulu Park'ta doyasiya vakit gecirmis biri olaraktan ben de bayilirim kugulara, o kahverengi kugu da umarim bir an once esini bulur da mutlu mesut yasarlar:)))

    YanıtlaSil
  2. KUĞULAR BU KADAR GÜZEL ANLATILIR. BİR DE GALİBA AMSTERDAM KANALLARINDAKİ EV SEVGİSİ

    YanıtlaSil
  3. Alev, kahverengi kuguyu gene gordum dun yalniz yalniz dolaniyordu, bu arada yuzlerce kugu varken ayni kugu mu bilmem ama yalnizligi ayni :)

    YanıtlaSil
  4. Muuuc, evet kugulari ve sanirim bu evi pek sevmisim, olsun yeni yerlere yelken acmak lazim, saplanip kalmamak lazim degil mi? :)

    YanıtlaSil