Çarşamba

Bugun Ben 10.Yasima Basiyorum!


Bir erkek cocuk bir kiz cocugun kulagina birseyler fisildiyor, yanlarinda iki samimi pozda beyaz kus var, sanirim beyazliklari ile safligi temsil etmekteler, samimiyetleri ile de bu gunlugun amacini...

Bu baslik benim 10.yasima basarken tutmaya basladigim gunlugumun ilk cumlesi. Soyle basliyor gunluk "Ben bu gunluge guzel ve kotu anilarimi yazacagim. Gizli sirlarimi, sevdigim kisileri. Ama kimse bu gunluge bakamaz. Ben MeO.Bugunden itibaren yani x.x.1990 yilindan itibaren yazacagim. BUGUN BEN 10.YASIMA BASIYORUM." Bu girizgahin ardindan hemen kisa notlar bolumu yapmisim, verilen ilk ayrinti " Bizim akvaryumumuz var. Ben Ozel ders aliyorum. Aslinda ozel ders almak istemiyorum.Kilom 36, boyum 1.46. Ozel gunlerimi tukenmez kalemle yazacagim (?). Istedigim zaman yazarim (!)....
Iste boyle basliyor benim cok ozel gunlugum :) O kadar ozel ki ne kilidi var ne baska birseyi, gelen giden okumustur vaktiyle. 4 yil sonra kimse (annecim aslinda senin icindi tum bu ugraslar aslinda) okuyamasin diye kendi alfabemi de olusturup "kimse okuyamaz" kismini gercek hayata gecirmisligim vardir.
Icinden cikacak malzemelerle bir kitap yazilir, ama o cocukca bakisla bazi konulara yaklasimim da super. Mesela sevilen ve sevilmeyen arkadaslar listesi yapmisim. Sevmedigim Kizlar, Sevdigim Kizlar. (erkekler neden yok listede bilmiyorum). Buradaki ilginc konu ise dustugum not: Belki ileride sevmedigim kisileri severim. Sonra da sevdiklerim ile sevmediklerim arasinda gidip gelen oklar...Bir sene sonra liste genislemis, Sevdigim, az sevdigim, hoslandigim!
Gunlugum genel olarak yeme icme olayina yogunlasmis ilk yillarda, bunu boyum posum da ispatliyordu o yillarda zaten...Onu yedik, bunu ictik, kahvalti yaptik, yemegi yaktik, yemek olmadigi icin disari ciktik, pilav yedim, karpuz yedim, puding yedim, aksamina-pudingin yarisini yedim, aklima soru takildi, cozemedim, kalkip portakal yedim...
Bitmek bilmeyen bir yeme icme gunlugu gibi...arada tabii coook ayrinti da var...Ilk asklar, ask mektuplari, kuskunlukler, barislar...Sinif arkadaslarimin analizi! 5.sinif sonunda yazmisim bunlari.
Birkaci soyle,
XX: Bazen paraya bakan (paraya bakan???) biri idi. Arkadaslari ile uyumsuzluklari cok oldu. En iyi anlastigi kisi AB idi. 5.sinifa kadar basit bir ogrenciydi. Ama son sinifta basarisi biraz da olsa yukseldi!
BB: Kiskanc ve simarik demek KK'nin yarisi demektir. Cogu zamani ogretmeni opmek ve yag cekmek ile gecer. Onu da unutamam.
NN: Sakin ve sessiz, kusme huyu olmayan bir kizdi. Pek fazla dostlugumuz olmadi. Birazcik tembeldi. Fakat cok da iyiydi.
HH: Onu anlatmak cok zor. Guvenilir, cesur, guleryuzlu idi. Erkek gibi cesurdu. En iyi arkadasi xti. Ders basarisi basit denir. (sanki karne notu veriyorum, hayret bisey!)
EE: O ismi duyunca fittiririm. Hic uslanmaz. Basit bir ogrenciydi. Fikir fikir guldururdu.
UU: Sorun cocugu, yaramaz, ispiyoncu ve askla ilgilenen (?) bir ogrenciydi. 4.sinifta cok sorun olmustu. Ama gene de iyiydi. Bizim mahallede otururdu. O iyiydi.
EN ACIMASIZ YORUM DA BU SANKI: LL: Sinifin en tembellerinden idi. Suskun. Dersle hic ilgilenmeyen birisiydi. 5. sinifta basket takimina girdi. Hic degilse bir konuda basarili oldu!!!! -Aman tanrim ne kadar acimasiz bir cocukmusum ya! Cocuk aslinda belki de hayatta gercek olan basariyi yakalamis, sosyalleserek, ben de nasil yorumlamisim! Utandim!
WW: Oyunlarda mizikcilik yapar fakat kavgayi sevmez. Onu severim, 5.sinifa kadar pek arkadasligimiz olmadi.
BB: Komiklikleri soguktur. Bir sorun karsisinda sabit fikirlidir. Uyanik ve akillidir.
KK: 5.sinifta cok yalan soyledi. Kopya cekmesi 5-6 defa oldu (icimdeki sinav gozetmeni). Basketci idi. Iki yuzluluk yapardi. Onu unutabilirim.
HH: Salak kizin tekidir. Hep pis islerle ugrasir!

Liste uzuyor gidiyor, iyisi mi ben arasira ozet seklinde yazayim bunlari da iki gulelim :)))

1 yorum:

  1. hahahahha:)
    ben de ortaokul yillarinda gunluk tutmustum, sonra unutup durdugum icin aylik olmustu hatta:D hala Ankara'ya gittikce acar okur kendi kendime kikirderim, cocukluguma dondurur beni 5 dakikaligina da olsa:)

    YanıtlaSil