Çarşamba

MUY BIEN!

Ispanya kacamagi yapildi, cok da iyi oldu! Gecen hafta Amsterdam'in kasvetli ve yagmurlu havasindan kacarak gunese, kuma, guney kulturune, alisverise, guzel yemeklere, guzel insanlara, genis caddelere, daga, tasa ve Ispanyolcaya dogru bir yolculuk yaptik...

Konulara mevzu bahis mekanlar Barcelona, Valencia ve Alicante ya da diger adi ile Alacant (Turkce olsaydi kesin Alakent olurmus geyigine maruz birakilan kent).
Plaj : Barcelona'ya resmen yaz gelmis. Icimizi donduran ve yazi bitirip tekrar kisa dondugumuz panigini yaratan soguk Amsterdam haftasinin ustune anca bu kadar iyi denk gelebilirdi bu seyahat. Biz de firsattan ziyade ayagimizi suya sokalim, sahilde yuruyus yapalim diyip uzun ugraslar sonucu (trafik isiklari konusu), park yeri bulup sahile ulastik. Sansimiza ise tam bir nudist gay-lezbiyen plajinin ortasina gelmisiz! Basladik yurumeye ama gorduklerimiz karsisinda daha fazla dayanamayip kendimizi plajin disina attik. Yanilmiyorsam MarBella plajiydi burasi. Alttaki fotografin altlar olmayan versiyonu!
Trafik isiklari : Normalde bizde "Yesil Dalga" denen bir olay vardir hani, isiklar sizin arabadan baslayarak yavas yavas yesile doner de belirli bir km'de devam ederseniz hic takilmadan gidebilirsiniz vs vs. Barcelona'da bu olay tam olarak tersine calisiyor! Yani isiklar ileriden baslayarak size dogru yavas yavas kirmizi oluyor. Yani ne yaparsaniz yapin mutlaka durmak zorundasiniz her gaza basis sonrasinda! Bu durum delirtti tabii ama yapacak birsey yoktu...Valenciya'da neyse ki yesil dalga olayi hala calisiyormus...

Insanlar : Yok yok kesin akdeniz kulturu sirayet etmis ruhumuza. Bu yasa kadar boyle gelmis ruhu da alip kuzeye entegre etmek tabii ki cok zor oluyor. Bu yuzden Ispanya'ya inince "Oh Akdeniz'e geldik" seklinde bayram havasina giriyoruz. Insanlar sicak, guluyorlar, gulumsuyorlar, siz Ispanyolca konusmaya calisirken suratiniza "ezik bu galiba" der gibi bakmiyorlar...Insanda Ispanyolca ogrenme hevesi yaratiyorlar...Insanda housekeeper'a yardim etme hissi bile yaratiyorlar! (oteldeki Cordoba'li yasli housekeeper teyze ile yatak carsafi degistirdik :)

Ister istemez kuzey ile guney kulturunu karsilastirmaya basladik. Baktik yasadigimiz yerden soguma noktasina hizla yaklasiyoruz hemen vazgectik :)

Alisveris : Normalde alisveris delisi degilimdir... Ama itiraf edeyim ki Amsterdam'da mini mini magazalardan ve cesitlilik yoklugundan bunalan ruhum kendini Ispanya'da kaybetti! Meger ne cok ozlemisim zincir magaza kavramini! Her kosede ayni takim : Oysho, Zara, Mango, Massimo Dutti, Sfera, Calzedonia, Women's Secret, Bershka...Baktim normalde delise alisveris ve tuketim olayina kokten ters beynim bile kendini Barcelona havasina kaptirmis, bir magazadan digerine kosuyor! Askili tshirt, sort, parmak arasi terlik uclusu ile bir sehirde dolasmayali cok olmus. Karar verildi, uzun sureli ve araliksiz olarak su seviyesinin altinda yasamak bunyemize zararli.
Hic sevmedigim alisveris merkezi icerisinde dolanma aktivitesini bile ozlemisim! Tabii oglen siesta saatlerinde bazi magazalarin kapali olmasina hala alisabilmis degilim.
Binalar: Yazlik denilen yerlerdeki binalar inanilmaz apartman! Yani biz bile hani Marmaris'i, Bodrum'u mahvettik betonla diyoruz ama bizim yazlik mekanlar Ispanyollarinkinin yaninda sirin kaliyor! Bazi yerlerde resmen gokdelen yapmislar deniz kenarina...Yani sehir iclerinden bahsetmiyorum, etraftaki yazlik yerlerden bahsediyorum...Alicante, bu beton binalardan nasibini almis sehirlerden biri. Biz kendi capimizda Bagdat caddesinin eski ve uzun binalarina benzettik bazi kisimlari...10-15 katli binalardan olusuyor sehir...Park yeri bulmak bazi yerlerde imkansiz. Gerci bir festival vardi sans eseri, onun da etkisi oldu.
Yerel kaynaklara gore zaten Alicante civarina daha cok Ingilizler ve Almanlar geliyormus. Madrid tarafi daha cok yazlik icin Valencia tarafina gelirken, asil jet set kisim ise Malaga ve Kanarya adalarini tercih ediyormus. Galiba bir de Palma de Mallorca...

Ama kumsal acisindan cok cok sanslilar...Uzun ve kum plajlara sahipler hem de kilometrelerce. Deniz acisidan diyemem ayni seyi, cunku bizim bildigimiz dibi gorunen zumrut yesili vs denizleri yok, bol dalgali, ruzgarli denizleri...En populer plaj aktivitesi...aaa adini unuttum su raketle oynanan toplu sey....aaa neydi???

Yemek : Tapaslari gecelim simdilik, Valencia'da (okunusu aslinda Balen-thee-a imis, V'yi B olarak okuyorlar) hayatimizdaki en iyi Italyan yemegini yedik, hem de bir alisveris merkezinde~Kanyon vari bir merkezdi...Mekanin adi Il Tempietto.
Alicante'de ise adi Burger Beach olan bir yere oturup burger istedik; alinan cevap ise "Su anda Burger yok" oldu!

Domuz Gribi : Alisveris ederken yanimda hapsiran veya burnu kizarmis biri olursa hemen o magazayi terk ettim! Ne kadar etkili bir korunma yontemi. Gecen sefer yanimda kolonyam vardi, bu sefer almamisim, nasil rahatsiz oldum anlatamam! Neyse antibakteriyel el jellerinden alarak kendimi guya garantiye aldim. Ucakta aksiran tiksiran oldukca da birbirimize bakip bakip "kesin domuz gribi bu" seklinde yorum yaparak kendimizi dezenfekte edip durduk...
Kuafor : Bu konuda da ben gene bizim kuaforlere daha cok guveniyorum. Rapunzele donen imajimi Hollanda mercilerine emanet etmemek icin bu defa Ispanya'yi hedef sectim kendime...Sokakta dolasirken iyi bir "Peluqueria"ya kendimi attim. Yani ben iyi oldugunu dusunuyordum ama sonucu begendigimi soyleyemem. Saclarimi iyice kisa kestirme hissi bile yaratti ama Turkiye ziyaretime birakmaya kararliyim...Bir de sacimi kesen Amsterdam'da yasamis Fasli cikinca basladi benimle Hollandaca konusmaya. Dilim kurudu ben konusmuyorum bu dili demekten!
Cilgin Ispanyol indirimleri : Henuz baslamamis maalesef! Temmuz'da baslayacakmis ve galiba herkes o gunu bekliyor, ya da ben oyle hissettim. Ben de sanki Temmuz'da da gelicekmisim gibi bazi ivir zivira "Indirime girince alirim bunlari" gibi yorumlar yaptim.
Bikini : Her koseden bikini tasiyordu. Her yerde bikini gorunce ister istemez Amsterdam ile karsilastirip her mevsim cizme ve botlarin vitrinde bas koseleri almasi geldi aklima...Bikini denemelerinden cikan sonuclar : Spora Gitmeyenler Dernegi t-shirtumu giye giye yakinda Plaja Gidemeyenler Dernegi t-shirtunun patentini alacagimi anladim...Ust Medium, alt Large kavrami cok cok yeni ve uzucu oldu benim icin! E kardesim el kadar yapmayin su bikinileri! Giyebilen var giyemeyen var! 20'li yaslarin basinda 34 bedenler giyip "ah bu cok bol olmaz bana" gibi soylemlerden 10 yil gibi kisa bir sure icinde nasil da "38 beden bu ama bunlarin kaliplari dar" soylemlerine gelmisim aklim almiyor...(midem aliyor ama:) ITIRAF EDIYORUM: Bir de bu alti ustu ayni beden olan ve degistirelemeyen bikini grubu fobim oldu. Bir magazada altlari degistirip uckagit yapmayi bile dusundum acikcasi!
Ozetle Ispanyolca ogrenmeye karar verdim!
Uc yil once de ayni girisimde bulunmus ve su cumle ile sonlandirmistim cabalarimi: Una nina y un nino estan bailando!

2 yorum:

  1. Banada lazım böyle bir tatil..Kıskandım valla:))

    YanıtlaSil
  2. Valla Ispanya guzel ulke, ama gene de bizim denizler yaz tatili icin en guzeli :)

    YanıtlaSil