Pazartesi

Hoghlandaca Bilighyor Musunuz?

Bundan aylar onceydi, bir Istanbul-Amsterdam ucusu sonrasi girmisiz all passports kuyruguna, elimizde oturma kartimiz (bu karti da hic sevemedim, bir gariban zavalli gocmen havasina sokuyor insani) bizi tesfir edip iceri alacak pasaport abisinin onune yanasmisiz.
Bana kafadan hollandaca bisiler soyluyor kendisi, ben hic orali degilim INGILISHHH plss diyorum, adam da orali degil ki, Hollandaca ogrenmediniz mi diyor,
Hayir diyorum (sadece atsutumblif midir nedir onu bile soyleyemiyorum)
Ama ogreneceksiniz herhalde diyor,
Hayir asla ogrenmeyi dusunmuyorum diyorum,
Ben de Turkce bilmiyorum zaten diyor,
Ben de bu gereksiz muhabbetten baymis halde, Ingizlice iyidir diyip kafami da o usulde salliyorum.
Daha bir cok kez bu hoghlandaca bilme hikayesi farkli zamanlarda karsimiza cikiyor. Trafik cezasi kesen polis bile bir yildan fazla kalip da nasil hollandaca bilmedigimize sasiyor-Turk ve Hollandaca bilmiyor!!!.
Ulkeye adaptasyon ve entegrasyon kapsaminda turk gocmenlerin ve vatandaslik almak isteyenlerin bu fena dili bilmesi zorunlu. Benim icin ise gocmen olmadigim ve ileride burada yasamayi dusunmedigim icin hicbir zaman bilinesi ogrenilesi bir dil olmadi, yani girtlagima da yazik!!! Ayrica knowledge migrant yani beyin gocmeni(!) olanlarin da ogrenmesi zorunlu degil.

Simdi konu, suraya sadece 10 gunlugune gelmis 50 kusur yasindaki annemin basina gelenler!
Kadincagiz cikmis sokakta dolaniyor. Yasli bir adam yaklasip birseyler soruyor.

Annem de almanca ogretmeni oldugu icin almanca cevap veriyor. Adam da hoghhhlandaca bilmiyor musunuz diyor? annem ise hayir ben almanca konusuyorum diyor.
Adamin cevap aynen pazaport polisi gibi "ama ogreneceksiniz herhalde?" annem gene almanca "hicbirzamaaannn" diyor, adam da hemen ortamdan uzaklasiyor,

sunu soruyorum sevgili Hollandalilar,
siz bizim ulkemize gelip de gunesimizden, etimizden, sutumuzden faydalanirken biz tutup da illaaa Turkce konusacaksiniz diye baski yapiyor muyuz?
Hayir!
ama bundan sonra elime dusmeyin, cunku gram ingilizce bile konusmayacagim sizinle :)))

2 yorum:

  1. alla alla çok ilginç.. herhalde buradaki türk göçmenler yüzünden öyle bir yanılsamaları var.. yoksa tutup da bir ingilize hollandaca öğrenmeyi düşünüyorsunuz herhalde dediklerini sanmıyorum..

    bu arada bizim buradaki ilk günlerimizde elimizden tutup her işimizi yapan hollandalı bir hanım vardı. hollandaca öğrenmek istediğimizi duyunca şaşırmıştı, ne gerek var, burada herkesle ingilizce konuşabilirsiniz demişti.. her hollandalı da aynı olmuyor yani.

    YanıtlaSil
  2. evet bize gelince bu soruyu sormaktan cekinmiyorlar :) haklisin arada duzgun insanlar mutlaka var, bizim de eski alt komsularimiz ayni seyi soylemislerdi. Ben galiba cekiyorum boyle soracak tipleri!

    YanıtlaSil